Snålheten är större än skrivmoralen!

Det här är så himla typiskt mig.. jag har en massa grejer jag MÅSTE göra, dvs som jag absolut inte kan strunta i eller ens prova förtränga. Till exempel en hemtenta med deadline måndag 14.00. Vad händer? Jo, jag gör allt annat än att göra den färdig. Fast av en massa olika anledningar...

  • Mitt dåliga samvete får mig att försöka vara bästa mamman ever för att pojkarna ska åka till sin pappa och fira jul. Då måste vi ju vara med varandra och jag kan ju inte sitta framför datorn och skriva, det är ju tråkigt för dom!
  • Jag tänker att det är luuuugnt!!! Jag skriver den ju klar på lördag! Ehm, joooooo visst va?? Idag är det söndag och inte har jag någon färdig hemtenta på min dator. Jo, en, fast den är ju inte min utan den tillhör en klasskompis som jag lovat lämna in åt...
  • Chefen på äldreboendet där jag brukar hoppa in och jobba natt ringer och undrar om jag kan tänka mig jobba en natt eller två. Naturligtvis nappar jag på det!! Hemtentan ligger och prasslar i bakhuvudet men jag trycker snabbt undan den! Pengar för fan!! Jag får mer pengar!!!! Jag kan köpa dom där sjukt sköna stövlarna jag provade i fredags! Jag hinner skriva på söndag när jag vaknar..

Jo.. nu har jag vaknat.... och vad gör jag? Jag sitter ju visserligen och skriver men inte fan är det på dokumentet jag MÅSTE skriva utan här. Allt för att slippa göra skoljobbet... Suck! Var är moralen på väg?

Dessutom blev en natt till tre.. för jag kunde ju inte säga nej när jag fick frågan om att jobba även måndag natt!! Pengar!! Det är bara det att jag inte har köpt en enda julklapp än, jag har faktiskt haft på tok för mycket att göra med skolan så jag har inte HUNNIT!! Så det så. Men nu blir det tajt, jag ska sova på tisdag OCH hinna med att köpa lite julklappar... eller ganska mycket julklappar. Herregud, nästa år ska jag börja i augusti. (det sa jag i och för sig i fjol med...)


Förra julens tomte: (visst ser han lite läbbig ut? Varför envisas vi med att han ska komma tillbaka varje år???)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0