Vadå jullov?

Jag tycker faktiskt att det är ganska orättvist att jag inte får ha jullov som alla andra.. bara för att jag måste skriva två hemtentor varav den ena ska vara inlämnad imorrn och den andra strax innan nyår. SUCK!! Jag vill ju bara vara ledig och få skutta runt i snön som en yster hundvalp..

Men nu är det som det är... jag har alldeles för mycket skoljobb att göra för att få vara ledig och den fina vita snön har förvandlats till slask. Ja förutom på vägen utanför vårat hus då! Där är det fantastiskt vacker blankis tack vare att skottningsfascisterna till grannar har skrapat bort all snö. Som om det inte var tillräckligt så sprang dom efter traktorn med varsin piasavakvast och SOPADE som värsta curlingfantasterna. Det fattades bara att temperaturen steg en aning och så var allt komplett!! Hyvelgränds egen curlingbana... där kommer jag från affären med min kasse och: SCHVOOOOOOSH så glider jag ner på ena knät, grannen springer före och sopar frenetiskt... Jag stannar precis i ringen mellan soptunnorna och kan stappla/halka in på vår gård. Knäna värker och det enda som är helt i kassen är ett kålhuvud. Suck.

Den stora ljusglimten mitt i allt elände är att JAG KLARADE JURIDIKTENTAN!!!! Det är så jävla skönt att det inte finns ord för det.. weeeeeee. Annars hade det varit jobbigt med ännu en tenta innan nästa termin.

Nu väntar sängen så jag hinner sova en stund innan jag ska upp och våldsskriva hemtenta!! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fy, stackars dig! Men det kommer att gå bra förstås, ordbajsa lite här och lite där så låter det tillslut som om du kan en hel massa!! Men vänta nu, juridik tenta... menar du att man måste kunna sådan saker för att bli lärare i dag? Herre Jesussa... Snart lägger de väl in en karatekurs också...



Lycka till!!

2008-12-20 @ 23:49:19
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0