Januari, årets fattigaste och jävligaste månad!!

Så himla trist med januari, julen har dragit förbi med stormfart och nyåret har passerat som ett ångestfyllt trauma och det hela har mynnat ut i just JANUARI! Fy fan, jag har inga pengar och det vette tusan när jag får  några heller eftersom csn strular som vanligt.... Blääää!!!

Dessutom ska vi ju åka på bröllop om cirka två veckor, ett förmodligen alldeles fantastiskt vinterbröllop med utomhusvigsel och hela köret.. det bli en hel weekend i Härjedalen så det borde bli himla skoj!! MEN, förstå min ångest.. jag skulle behöva ett kontokort som någon laddat med 50 000 kronor så jag kunde köpa nya kläder, nytt hår, fastare bröst och kanske ett par nya skor.... Jag är förmodligen den enda tjejen härifrån så jag har rätt kassa förutsättningar att ha minsta lilla "rätt". O M G så läskigt det känns. :S

Det är ju självklart att om jag skulle ta på mig värsta skoteroverallen så skulle dom stå där i sina äkta minkpälsar med bollar, tjafs och lull-lull och titta på mig med förakt i blicken... mina Reima-handskar skulle krypa tillbaks på trådrullen i skammens skugga från deras Louis Vitton-handskar med tillhörande kuvertväska och extra-super-bling-mobilfodral. Jag får ha en rejäl spade fasttejpad på ena benet så jag snabbt kan gräva en grop!!

Skulle jag då ha nåt lite med (enligt mig) flärdfullt så har förmodligen dom andra gästerna hyrt overall med medföljande hund-mössa modell pistvakt, naturligtvis med tillhörande Ockelbo 500... Herrejävlar, vad har jag gett mig in på????

Nåja, nu ska jag regrediera lite och se drömkåken från 1994, helt perfekt, då var jag ju bara sådär en fjorton, femton år och hade inga riktiga bekymmer! =)

Pöss och kram!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja jösses... Jag brukar ju få sjunga på dessa bröllopp så då spelar det ju ingen roll om man inte har super trendiga kläder eller extra gäddhäng för man kan alltid se lite små kändis aktig ut ändå. Men annars hade jag nog avböjt. Finns ingen chans att grabbarna kan smitta dig med någon form av magsjuka eller så då?



Eller så åker du dig iklädd en pälsmössa och renskinn och same slöjds attiraljer och hävda bestämd på äkta Ida manér att det visst är jättemodernt!! Då blir ju du festens pärla och ingen, INGEN kommer att titta påp bruden! Så får det bli! Japp, lycka till då!

2009-01-06 @ 23:07:12
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha...my lovley Ida! Du kan verkligen få en att må gött i allt ens elände!

2009-01-07 @ 01:42:07
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Hittat dig:-)

Kram

2009-01-08 @ 19:47:11
Postat av: Frallobert

Men Ida... Jag sittter här med en kopp kaffe och väntar mig att få läsa av dina dråpare ju... Nu har du väl inte hängt upp dig på bröllopskläder hoppas jag... du måste kunna andas emellanåt! Kom tillbaka! KOM TILLBAKA!!!

2009-01-14 @ 20:45:24
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0